Recent Posts

duminică, 19 octombrie 2014

Importanţa curăţeniei într-o pensiune!

        În cadrul facultăţii am învăţat că există posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru deschiderea unei pensiuni. Cum am urmat cursurile unei facultăţi de agroturism ideea de a avea propria pensiune începuse să-mi surâdă. Mă şi imaginam, ca administrator de pensiune, că întâmpin turiştii cu pâine şi sare. Sau că le ofer pachete turistice care să se plieze pe nevoile lor. Mi-ar plăcea ca turiştii să fie mulţumiţi de serviciile primite astfel încât să se întoarcă împreună cu alţi prieteni. Deja vedeam cum succesul pensiunii creşte de la an la an. Oare doar visam cu ochii deschişi?...
         Timpul a trecut iar eu am absolvit facultatea cu brio, uitând de acest vis. Până într-o zi când...
     Deja lucram într-o asociaţie, pe profilul studiilor, când mi s-a propus să fiu inclus într-un proiect european. Atunci mi-am amintit de visul meu de a avea propria pensiune, dar neavând experienţa necesară în finanţările europene mi-am propus să mă documentez mai bine cu această ocazie. După numai şase luni aveam toată documentaţia pusă la punct şi la următoarea sesiune de depunere a proiectelor aveam înscris proiectul meu. După expirarea termenului de depunere a proiectelor am aflat că proiectul meu a obţinut finanţare nerambursabilă de 100% din valoarea proiectului. Din acel moment am început procedura de selecţie pentru achiziţiile publice, unde criteriul de selecţie a fost preţul cel mai scăzut. La finalul acestei proceduri am selectat o firmă care mi-a oferit cel mai mic preţ, dar şi promisiunea că în mai puţin de 12 luni peniunea va fi gata "la cheie". Şi aşa a fost: doar doar 11 luni pensiunea era gata, rămânând ca eu să încep procedura de selecţie pentru produsele de igienă şi curăţenie. Cum, datorită asociaţiei m-am deplasat foarte mult prin ţară, vizitând diferite pensiune şi cunoscând administratori de pensiuni, de la o stea/margaretă la cinci stele/margarete, m-am hotărât să le cer un sfat privind produsele de igienă şi curăţenie folosite într-o pensiune. Aşa că am fost la pensiunea unui prieten şi am avut o conversaţie legată de acest subiect:
        "Salut! Ce mai faci? După cum probabil ai aflat, doresc să-mi deschid o pensiune. Construcţia este gata. Am nelămuriri în privinţa alegerii produselor de igienă şi curăţenie. În special în baie şi bucătărie. Cum primul lucru pe care un turist îl verifică într-o pensiune este baia, m-am decis să încep selecţia cu aceste produse de igienă şi curăţenie. Şi cum orice pensiune îşi permite apă caldă, săpun şi hârtie igienică, iar eu dorind să ofer cele mai multe servicii şi produse astfel încât turiştii să fie foarte mulţumiţi de pensiunea mea, am decis să ofer calitate şi în privinţa hârtiei igienice, motiv pentru care am apelat la diverşi producători de hârtie igienică alegând un dispenser de hârtie igienică şi o hârtie igienică albă de o calitate superioară. Dacă în privinţa hârtiei igienice lucrurile par a fi clare, nu acelaşi lucru pot spune despre metoda de uscare a mâinilor, după foloisrea toaletei, unde am de ales între uscător de mâini cu jet de aer cald, prosop din material textil şi prosop de hârtie. Aş alege un uscător cu jet de aer cald pentru că îl consider mai modern, dând impresia că ne-am conectat, şi mai mult, la igienă şi civilizaţie, dar mai ales popularitatea acestuia, având în vedere că aproape că nu există mall sau restaurant în care să nu existe şi un uscător de mâini cu jet de aer cald. Mi-l recomanzi?" - îl întreb pe acest prieten în timp ce-i arăt am un catalog de oferte cu uscătoare de mâini cu jet de aer cald.
      "Nu! Şi am să-ţi spun de ce: în primul rând sunt zgomotoase, zgomotul produs de un uscător cu aer cald poate ajunge la 94 decibeli, la fel ca un camion care trece foarte aproape de tine. În al doilea rând durează mult timp până îţi usuci mâinile, aproximativ 45 de secunde pentru o uscare completă. În al treilea rând, şi cel mai important aspect este cel legat de igiena mâinilor. Dacă scopul principal pentru care ne spălăm mâinile cu apă caldă şi săpun este de a îndepărta microbii de pe mâinile noastre, uscătoarele cu jet de aer cald pot aduce microbii înapoi pe mâinile noastre datorită faptului că în loc să înlăture microbii, acestea nu numai că sunt purtătoare de microbi, din atmosfera toaletei, dar îi şi împrăştie în stânga şi dreapta, sau chiar pe mâinile noastre, sub influenţa căldurii." - îmi spune în timp ce dădu la o parte catalogul de oferte.
    "În cazul asta să folosesc prosoape din material textil?" - îl întreb în timp ce mă pregătesc să scot din geantă un catalog de oferte cu prosoape textile.
     "Nici să nu te gândeşti la ele! Din punct de vedere al igienei şi curăţeniei sunt şi mai periculoase pentru că pot reţine bacteriile, chiar dacă sunt spălate periodic. Eu îţi recomand să foloseşti un prosop de hârtie, dar nu orice prosop de hârtie, ci cele din materie primă primară şi nu cele din hârtie reciclată deoarece acestea, chiar dacă sunt frumoase, curate şi parfumate, pot menţine microbii din hârtia veche folosită la reciclare. În special îţi recomand prosoape pliate în toalete, pentru că acestea nu numai că păstrează mâinile uscate, dar şi îndepărtează microbii prin frecare împiedicând răspândirea lor în aer. Marele avantaj al prosoapelor de hârtie, pe lângă igienă, este faptul că usucă mâinile foarte repede, în mai puţin de 15 secunde ai mâinile deja uscate, iar microbii nu se mai pot răspândi. Se pare că, în urma unor studii ştiinţifice, şi cercetătorii recomandă folosirea prosoapelor de hârtie în defavoarea uscătoarelor cu jet de aer cald în ceea ce priveşte uscarea mâinilor fără a ne infecta cu microbi." - îmi spune în timp ce-mi arată un catalog de oferte pentru prosoape pliate.
    "Dar în bucătărie ce mă sfătuieşti să folosesc?" - îl întreb în timp ce analizam oferta de prosoape pliate.
    "Având în vedere că bucătăria, ca şi baia, poate reprezenta un mediu propice pentru dezvoltarea microbilor, care pot transmite o serie de boli, şi cum noi suntem răspunzători pentru sănătatea turiştilor atât timp cât stau în pensiunile noastre, îţi recomand să foloseşti prosoape de hârtie sub formă de role, dar şi un personal instruit adecvat din punct de vedere al igienei şi curăţeniei. Asta înseamnă să ştie că trebuie să se spele pe mâini şi să nu folosească prosopul de bucătărie din material textil pentru că este un adevărat focar de infecţie deoarece este întrebuinţat în diverse moduri şi ia contact cu tot felul de obiecte contaminate sau că se şterg pe mâini de fiecare dată când se murdăresc în timpul gătitului. Umezeala şi restul de alimente acumulate în mai multe zile favorizează dezvoltarea microbilor, motiv pentru care recomand, la ştergerea mâinilor de apă sau resturi alimentare, să se folosească prosoapele de hârtie de unică folosinţă. O atenţie deosebită trebuie să acordăm şi alimentelor deoarece pot fi pline de microorganisme, motiv pentru care trebuie splătate cu multă apă şi şterse cu un prosop de hârtie înainte de a fi gătite. Dar nu este îndeajuns ca personalul din bucătărie să ştie toate aceste lucruri ci trebuie să le şi aplice cu rigurozitate, pentru că ei pot fi răspunzători de eventuale afecţiuni contagioase, precum răceală, gripă sau tulburări digestive, suferite de turiştii ce stau la noi în pensiuni. Şi cum nu ne dorim ca turiştii să se îmbolnăvească de aceste afecţiuni, şi oricare altele, atât timp cât sunt cazaţi sau mănâncă la noi, sfatul meu este că trebuie să acordăm o deosebită atenţie igienei şi curăţeniei într-o pensiune. Nu uita: cu aceste produse de igienă şi curăţenie, împreună cu un personal adecvat, pensiunea ta se va bucura sigur de succes!" - îmi spune îm timp ce-mi oferă cataloagele de oferte cu prosoape de hârtie.

     În urma acestor sfaturi primite de la acest administrator de pensiune, şi nu numai, dar şi din experienţa mea proprie, decid să folosesc prosoape de hârtie pentru ştergerea mâinilor, atât în toaletele cât şi în bucătăria pensiunii mele.
     Bineînţeles că voi acorda o atenţie deosebită şi instruirii personalului din pensiune, privind regulile de igienă şi curăţenie pentru ca turiştii mei să se bucure de un plus de calitate în ceea ce priveşte serviciile primite în cadrul pensiunii mele.


Acest articol a fost scris pentur SuperBlog 2014!

0 comentarii: